top of page

Dá sa začať podnikať Z NIČOHO? ČASŤ 1.

Môj vlastný experiment ako príklad pre ľudí, že na podnikanie veľa peňazí nepotrebujem alebo?...



V auguste 2017 som na biznis konzultáciách v angličtine dostala nápad. Vnúkol mi ho klient keď povedal:

"Podnikal by som ale nemám na to peniaze".

Veľmi rada experimentujem a tak som "výzvu" chytila do rúk: SKÚSIM ZAČAŤ ÚPLNE Z NIČOHO - namiesto peňazí budem investovať SVOJ ČAS.


A tak sa aj stalo a ja vám prinášam zhodnotenie môjho prvého polroka.




ODKIAĽ ZAČÍNAM

Som matka na materskej - 2 deti, 7 a 1,5 rokov - manžel podniká, máme príjem okolo 1200 Eur mesačne, hypotéku a k tomu bežné výdaje a nemáme pasívny príjem. Nepracujem a poberám rodičovský príspevok a prídavky na dve deti.


ČOHO SA BOJÍM?

Nebojím sa začať a urobiť prvé kroky, bojím sa toho, že to nepôjde, že sa to po čase sekne. Tento strach vyplýva z mojich osobných skúseností, ktoré mám.

So strachom nebojujem. Tú Zuzanu, ktorá sa bojí hojdám v náručí, pýtam sa jej ako sa cíti, keď tento krok chcem urobiť.

Vysvetľujem jej všetko tak, aby to chápala. (Ako pracovať s osobou vo mne, ktorá mi vyskakuje nájdete TU)

Stále sa trochu bojí ale už spolupracuje. Je čas začať.


KOĽKO ČASU MÁM

V zásade mám asi hodinu dopoludnia a potom musím pracovať, keď všetci zaspia večer. Stanovila som si, že 3x do týždňa budem pracovať od max. do polnoci. (realita ale bude iná:))


ČO NA ZAČIATOK POTREBUJEM

1. ujasniť si podnikateľský plán

2. urobiť si plánovanie na 3, 6 mesiacov a rok

3. postaviť web a všetko k tomu potrebné

4. začať písať blog

5. založiť FB fanpage a začať posielať príspevky


ČO VIEM

1. postaviť si web a všetky technikálie k tomu

2. veci, ktoré nepoznám si viem nájsť a naštudovať aj v angličtine

3. mám osobnú skúsenosť s tým ako začať podnikať

4. viem písať, robiť si audio a video nahrávky a všetko si upraviť

5. viem obsluhovať FB a všetko si nastaviť, vrátane platenej reklamy

6. viem komunikovať s klientmi, mám obchodné skúsenosti

7. všade chcem používať svoje osobné skúsenosti ale k tomu neustále študujem rúzne alternatívne zdroje.


ČO Z TOHO ČO VIEM ROBÍM RADA

1. milujem prácu s ľuďmi

2. milujem diskutovať o možných biznis zámeroch - dýcham pre biznis - je to moja vášeň

3. baví ma stavať web a učiť sa nové veci

4. baví ma nahrávať audio - s videom je to už horšie

5. baví ma písať ale nie som si istá, či píšem dobre

6. neznášam FB - som si vedomá, že hraje spolu s inými sociálnymi sieťami kľúčovú rolu - rešpektujem to ale nemám to rada

7. rada experimentujem a v tom používam svoje osobné skúsenosti - beriem život ako cestu.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Keď som sa v septembri rozhodla, že do toho pôjdem, nevedela som, čo ma bude čakať. Viem, že mám možno viac výhod ako ostatní - napríklad si viem sama postaviť web a mám obchodné zručnosti.

To všetko sa dá naučiť - o tom, ako si správne vybrať kurz a zamerať ho na to, čo potrebujete som nahrala TU.

Budem rada za akékoľvek pripomienky k môjmu pokusu.

Aj za vlastné skúsenosti ľudí, ktorí sa podobnu cestou vybrali. Kontakt


9 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page