top of page

JAZYKY SÚ MI NANIČ

Som Slovák, tu sa v pohode dorozumiem a keď niečo chcú cudzinci, nech sa naučia po slovensky.




Keď som sa vrátila na SK pred 7 rokmi, počula som túto vetu veľakrát. Bola som preč 20 rokov, pamätala som si Slovesko inak a tento prístup ma prekvapil a aj zaskočil.


Uvedomila som, že to môj Martin na Slovensku vôbec nebude mať ľahké.



Nevadí, že angličtina je svetový jazyk, nevadí, že sa ním dohovoríte skoro všade - BUDE TO TEDA IBA "SKORO VŠADE."


Načo sa učíme tú angličtinu? Na to, aby sme napísali testy, splnili učiteľom body v testoch. Koľko z týchto študentov potom práde do praxe a NIČ.

Načo si mi milá moja angličtina?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Na to, aby som si vyhľadala aj iné informácie než tie, ktoré sú v slovenčine. A že ich je.
2. Na to, aby som získala aj iný pohľad na svet, spoznala inú kultúru a zmýšľanie.
3. Aby som sa zoznámila aj s inými ľuďmi, ktorí mi možno otvoria moje oči a vnímanie viac.
4. Aby som mohla študovať a dostať to pravé vzdelanie, ktoré potrebujem k tomu, aby som robila to, čo chcem.

Našťastie je na Slovensku už veľa cudzincov, Angličanov, Američanov, ktorí tu žijú. Prečo im neuľahčiť ich, už aj tak ťažký život tým, že ich OSLOVÍME, PREHODÍME PÁR SLOV, ABY SA CÍTILI DOBRE, POMÔŽEME.


Pochopí len ten, kto bol v zahraničí - tak strašne tam túžil stretnúť niekoho, s kým by prehodil pár slov....


Je to jeden z dôvodov, prečo angličtinu učíme úplne inak.


Stretnite sa s Martinom - pomôže vám s prípravou na pracovný pohovor v angličtine. Pokecajte si s ním, vie vám toho dať veľa. Poznám ho :)

1 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page