top of page

5 zabijáckych mýtov ohľadne hľadania novej práce.

Pod tlakom okolia niekedy podliehame mýtom, ktoré nemusia byť pravdivé, ako sa nám môže na prvý pohľad zdať. Poďme sa na niektoré "zabijáky" spoločne pozrieť.


Akonáhle sa totiž pozriete na tieto výroky inak, bude sa vám hľadať práca omnoho ľahšie a nebudete mať z toho veľkú hlavu ani vy, ani vaši potenciálny zamestnávatelia.

photo copyright creditied to https://www.dreamstime.com/relaxing-business-woman-2-free-stock-images-image-free-917589

1. ČÍM VIAC ŽIVOTOPISOV ODOŠLEM, TÝM VÄČŠIU ŠANCU NA POHOVOR MÁM.

2. STAČÍ, ŽE POSIELAM CV A SPRIEVODNÉ LISTY A NA POHOVOR SA DOSTANEM.

3. ZNÍŽENIE POŽIADAVIEK NA VAŠU VÝPLATU Z VÁS UROBÍ CHCENÉHO KANDIDÁTA.

4. KANDIDÁT S NAJLEPŠOU KVALIFIKÁCIOU MÁ NAJVÄČŠIU ŠANCU PRÁCU ZÍSKAŤ.

5. UCHÁDZAČI SA NEMUSIA USILOVAŤ O TO, ABY SA PREDALI FIRMÁM.

 

1. ČÍM VIAC ŽIVOTOPISOV ODOŠLEM, TÝM VÄČŠIU ŠANCU NA POHOVOR MÁM

Tak ako pri nákupe čohokoľvek platí, že kvalita rozhoduje - ani v hľadaní práce tomu nie je inak. Pamätám sa na seba, ako som si vytvorila jeden životopis a jeden sprievodný list a menila som len adresy.


Pod vplyvom stresu z toho, že prácu nedostanem dostatočne rýchlo som ich posielala ako automat. A výsledok? Než som pochopila, že sa mám ZAMERAŤ, som sa na žiaden pohovor nedostala.

Pozrite si štatistiky ktoré som pre vás napísala TU.

2. STAČÍ, ŽE POŠLEM CV A SPRIEVODNÝ LIST A NA POHOVOR SA DOSTANEM

Toto možno platí iba v prípade, že sa uchádzate o naozaj veľmi špecifickú pozíciu. Takýto pasívny prístup používajú aj uchádzači, ktorí nevedia presne, čo by chceli robiť.


Vy medzi nich nepatríte. Kľudne môžete do firmy zavolať, opýtať sa, či by ste na pohovor prísť mohli aj keď nemáte na danú pozíciu kvalifikáciu - ale - napríklad danú dovednosť viete, aj keď na ňu nemáte "papier".


Uvediem tu príklad jednoho pána: Veľmi sa mu páčila firma, pozeral na jej ponuky práce ale nikdy sa presne nehodil na žiadnu z ponúkaných pozícií. Poradila som mu, aby aj tak do firmy napísal, poslal tam CV so všetkým, čo vie.


Výsledok asi poznáte. Nikdy totiž neviete, či sa v danej firme práve netrápia s problémom, akú pozíciu vypísať, aby pokryli to, čo potrebujú.


TIP: Ak sa vám nejaká firma páči a radi by ste v nej pracovali, neváhajte a kontaktujte ich. Aktivita prináša aktivitu a vy - nemáte čo stratiť. Viac o vzdelaní TU.

3. ZNÍŽENIE POŽIADAVIEK NA VAŠU VÝPLATU Z VÁS UROBÍ CHCENÉHO KANDIDÁTA

Tento najväčší zabiják je naviac aj veľmi rozšírený. O peniazoch sa toho už povedalo veľa ale nie všetko je pravdivé. Ak kandidáti robia veľké kompromisy, možno na nejaký čas aj prácu získajú ale - NEVYDRŽIA V NEJ - budú totiž nespokojní s nedostatočným ohodnotením a tak im neostane nič iné iba - PUSTIŤ SA DO HĽADANIA ZNOVU.


Ako na to, aby ste si udržali tržnú hodnotu pri pohovore mám pre vás vypracovanú presnú stratégiu. Dozviete sa ju počas konzultácie, ktorú si môžete zarezervovať TU.

4. KANDIDÁT S NAJLEPŠOU KVALIFIKÁCIOU MÁ NAJVÄČŠIU ŠANCU PRÁCU ZÍSKAŤ

Keď som sa vrátila na Slovensko, úplne ma šokovalo, ako všetky firmy dbajú na tom, aby človek mal "papier" a takmer nie sú ani ochotné pozrieť sa pravde do očí, že to napríklad môžete vedieť aj bez papiera.


Uvediem vám môj príklad: Som síce pôvodne učiteľka s vysokoškolským diplomom - ale pre 1. st ZŠ - kde som za celú svoju 30-ročnú kariéru učila iba 1 rok. Keď som sa uchádzala o prácu, VŽDY som tento fakt uviedla.


Môj manžel dostal ponuku učiť na bilingválnom gymnáziu. Na pohovor som radšej šla s ním. S p. riaditeľkou sme si padli do oka a ona ma presvedčila, aby som nastúpila s ním. Aj bez toho pravého papiera.

Aj také veci sa stávajú. Pozrite si môj článok o ĹUDSKOSTI.


Týmto nechcem podceňovať kvalifikáciu a tvrdiť, že tí, čo jú nemajú sú lepší. Chcem len dodať ľuďom, ktorí naozaj niečo vedia odvahu, že "kredibilita" nemusí byť vždy to hlavné.

5. UCHÁDZAČI SA NEMUSIA USILOVAŤ O TO, ABY SA PREDALI FIRMÁM.

Tento posledný mýtus mi leží na srdci asi najviac. Bolo by skvelé, keby ľudia pochopili, že

ZAMESTNANIE je iba KONTRAKT medzi

TOTO VIEM A TOTO VÁM PONÚKAM, ABY VAŠA FIRMA FUNGOVALA

a

TOTO POTREBUJEM, ABY SI VEDEL, UROB TO PRE MŇA, NIE LEN TI ZA TO ZAPLATÍM ALE POMÔŽEM TI, ABY SI SA ROZVÍJAL.

 

Prajem vám, aby ste si našli tú pravú prácu. Môžete začať napríklad hľadať svoju vášeň - viac o nej TU - alebo začať budovať svoje osobné hodnoty - pomocou ktorých budete vedieť UZAVRIEŤ KONTRAKT WIN WIN - taký, kde obe strany vyhrávajú.


Chceli by ste vedieť či ste "rodený" zamestnanec alebo môžete byť aj živnostníkom? Chcem to zistiť - objednať 20 min konzultáciu ZADARMO.


Som tu pre vás - ako vám pomôžem nájdete tu.

Konzultáciu si kľudne zarezervujte v bookingu alebo TU.

Ak máte nejaké otázky, odpovede nájdete aj tu.

41 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page