top of page

ŠTATISTIKY OHĽADNE UCHÁDZANIA SA O PRÁCU - KĽÚČ K DOBRÉMU CV

Keď som si pripravovala materiály na workshop AKO SI NÁJSŤ SVOJU PRAVÚ PRÁCU - narazila som na tieto štatistiky. Myslím si, že nám môžu pomôcť v tom, ABY SME NESKONČILI V KOŠI.



Áno, môžete namietnuť, že sú z Anglicka. Vezmime si ich teda ako záchytný bod, Poďme sa nad nimi zamyslieť a nájsť odpovede.


1. Niektorí zamestnávatelia, či agentúry strávia cca 45 SEKÚND nad vašim CV, keď ho len tak preletia očami - ak nezaujmete - STE V KOŠI.

? ČO MÔŽEM UROBIŤ PRE TO, ABY SOM ZAUJAL ZA 45 SEKÚND?


CV má byť presne zamerané s potrebnými údajmi a napísané dobre. V angličtine je na to pekný výraz SUCCINCT AND ELOQUENT = TO THE POINT AND SAY IT NICELY.

Pri hľadaní práce som niektoré triky na zaujatie použila. Zaujali. Raz sa mi dokonca stalo, že som šla na pohovor LEN TAK. Už som vedela, že chcem nastúpiť inam - A RIADITEĽKA MA PRESVEDČILA, aby som k nim nastúpila. Urobila som to a ... NEOĽUTOVALA.

2. 56% životopisov je napísaných s chybami.

Počula som argumenty ako: Ja som technicky zameraný, na pravopis nik nebude hľadieť a ja ho stejne neviem.


Ani ja neviem pravopis presne. Neviem úplne presne, kde sa píše čiarka a pretože viem aj česky, tak sa mi niekedy výrazy pletú. V dôležitých dokumentoch si teda nechávam chyby kontrolovať. A myslím si, že CV týmto dokumentom je. Inak samozrejme razím ideu, že sa pravopisom príliš nezaoberám.


?ČO MÔŽEM UROBIŤ PRE TO, ABY MOJE CV BOLO BEZCHYBNÉ?


3. 21% životopisov nie je napísaných s informáciami, ktoré sú vyžadované v inzeráte.

Nedávno som napísala o sebe článok, kde som hovorila o tom, ako som sa zbláznila od strachu a hnevu a začala som rýchlo odosielať čo najviac životopisov v snahe získať zamestnanie čo najrýchlejšie. "Nešila" som ich presne na inzerát.


?AKO MÁM NAPÍSAŤ CV TAK, ABY BOLO "UŠITÉ NA MIERU" DANÉMU INZERÁTU?


4. 63% uchádzačov klame, čo sa týka ich vzdelania

Patrím medzi tých, ktorí "SPRÁVNY PAPIER" nevlastnia a napriek tomu som bola zamestnaná. NIKDY SOM TOTIŽ O TOM NEKLAMALA. Áno, znižovalo mi to percento, že ma zamestnajú - ale ČO AK NIKOHO DOBRÉHO NEMAJÚ A PRÁVE POTREBUJÚ?


Za klamstvo nepovažujem, ak je napísané, že s daným systémom nemáte osobné skúsenosti, ale ste schopní to zvládnuť - TVRDÍM, ŽE každý, ak sa chce, sa môže veľa naučiť.


Ale nikdy by som neklamala, že mám nejakú školu, certifikát - ak ho naozaj nemám. Prečo teda tak veľké percento ľudí o tom nehovorí pravdu? Lebo máme stále vryté v hlave: MUSÍM MAŤ TEN SPRÁVNY PAPIER.


?AKO MÁM ZAUJAŤ AK NEMÁM NA TO POTREBNÉ VZDELANIE ALE VIEM, ŽE SOM V TOM DOBRÝ?


Nakoniec si nechávam PECKU, ktorá znie:

5. 76% uchádzačov bolo hodených do koša, lebo uviedlo NEPROFESIONÁLNY EMAIL.

Pamätám sa, keď som na vysokej škole mala kolegyňu, ktorá svojim študentom rozdávala svoj email: daisy88 atd.

Špeciálne mladšia generácia vyniká v kreativite pomenovaní ich FB profilov a adries. Ak teda patríte k týmto 76% - ste v koši.


?ČO MÔŽEM UROBIŤ PRE TO, ABY SOM NEBOL V KOŠI?

Našli ste odpovede na otázky? Ak nie, určite siahnite po pomocnej ruke.

Sami uvidíte ako sa vaše hľadanie v kope sena môže zvrtnúť na hľadanie úspešné.

Prajem veľa šťastia :)



#tip #tipnapracu #štatistika #ako uspieť na pohovore

1 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page